ماندگار ترین لوگو های جهان(بررسی کامل)

بازدید: 606 بازدید

در این پست از سایت دیزاین سرا به معرفی ماندگار ترین لوگو های جهان و همینطوری بررسی آنها خواهیم پرداخت. در این پست با ما همراه باشید تا نکته های جالبی در مورد این لوگوها را متوجه شویم که شاید تا کنون به آن دقت نکرده بودیم و همچنین ماندگار ترین هارا بشناسیم…
ماندگار ترین لوگو های جهان

ماندگار ترین لوگو های جهان(بررسی کامل)

طراحی لوگوی یک کسب‌وکار، محصول همکاری بازاریاب برند و متخصص برند است. بهترین و شناخته‌شده‌ترین لوگوها معمولا در سه ویژگی یعنی سادگی، ماندگاری و انتزاعی بودن مشترک هستند؛ لوگوهایی که حتی به سمبل محصول تولیدی آن تبدیل می‌شوند. به‌عنوان مثال همه‌ی مردم جهان لوگوی کوکاکولا را نماد نوشابه می‌دانند.

همچنین گاهی‌اوقات لوگوهایی که طراحی می‌شوند هیچ ارتباطی با محصول شرکت ندارند. به‌عنوان مثال لوگوی اپل یک سیب گاززده است که هیچ ارتباطی با محصول تولید این شرکت یعنی کالاهای الکترونیک ندارد. یا به‌عنوان مثال لوگوی استارباکس یک پری دریایی است اما تمام محصولات شرکت به‌نوعی با قهوه سروکار دارند. سه مفهوم سادگی، ماندگاری و انتزاعی بودن چه معنایی در طراحی لوگو دارند و لوگوهای معروف چگونه این سه اصل را به کار گرفته‌اند؟

بررسی لوگو لگو

لگو (Lego)

سال طراحی: سال ۱۹۵۴ (نوشته‌ی حبابی شکل)، سال ۱۹۷۳ (نسخه‌ی فعلی)، سال ۱۹۹۸ (به‌روزسانی کوچک)

طراح: چندین کارمندان شرکت لگو

سال‌های استفاده از لوگو: از سال ۱۹۵۴ تا امروز (۶۶ سال)

لگو، یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های دوران بچگی هر کودکی است. برند لگو با طراحی محصولات خود تلاش می‌کند حس خلاقیت، آزادی و سرگرمی را در بچه‌ها تقویت کند و رنگ‌های روشن استفاده‌شده در طراحی لوگو نیز، همین پیام‌ها را به مخاطب منتقل می‌کنند.

در این مقاله به شما چندین لوگو ماندگار با طراحی خاص در کل جهان معرفی میشود پس حتما این پست را مشاهده کنید تا اطلاعات کامل تری راجب لوگوها داشته باشید

ماندگار ترین لوگو های جهان

فراری (Ferrari)

سال طراحی: ۱۹۴۷ (همراه‌با عبارت Ferrari)

طراح: ناشناخته/ نماد سنتی cavallino rampante یا همان اسبی که روی دو پا بلند شده است

تاریخچه‌ی اسب معروف لوگوی فراری به هواپیمای جنگی یکی از خلبان‌های معروف ایتالیایی برمی‌گردد. فرانچسکو باراکا یکی از خلبان‌های ایتالیایی معروفی است که در سال ۱۹۱۸ کشته شد و روی هواپیمای او تصویر اسبی بود که روی دو پای خود بلند شده بود. انزو فراری (بنیان‌گذار برند فراری) تصمیم گرفت ملاقاتی با والدین این خلبان معروف داشته باشد و در جریان همان دیدار، مادر خلبان از او می‌خواهد تصویر اسب معروف را برای افزایش شانس روی خودروی خود نصب کند.

اگر شما نیاز به طراحی لوگو ماندگار برای برند خود دارید میتوانید با ما در ارتباط باشید کلیک کنید

معروف ترین لوگو ها

فداِکس (FedEx)

سال طراحی: ۱۹۹۴

طراح: لیندون لیدر

سال‌های استفاده از لوگو: از سال ۱۹۹۴ تا امروز (۲۶ سال)

اگر نمی‌دانستید در طراحی لوگوی فداکس از یک فلش استفاده شده است، احتمالا در نگاه اول متوجه این موضوع نخواهید شد. لیندون، لوگوی فداکس را در سال ۱۹۹۴ طراحی کرد و در نگاه اول به نظر می‌رسد تنها نام برند با یک فونت و رنگ خاص نوشته شده باشد؛ یعنی کاری که پاول رنر در سال ۱۹۲۷ برای طراحی لوگوی این برند انجام داد.

ماندگار ترین لوگوهای جهان

نایکی (Nike)

سال طراحی: ۱۹۷۱

طراح: کارولین دیویدسون
نایکی اسووش (Swoosh) یکی از معروف‌ترین لوگوهای جهان است که با گذر زمان تغییر کرده است. لوگوی نایکی در سال ۱۹۷۱ توسط طراحی به نام کارولین دیویدسون، دانشجوی دانشگاه پورتلند بازطراحی شد و هدف از طراحی‌اش این بود که حس حرکت را در بیننده القا کند.

 

مطالعه بیشتر