خواص طراحی یک لوگو حرفه ای

بازدید: 1050 بازدید

خواص طراحی یک لوگو حرفه ای

تا الان به صورت عمومی و نیمه تخصصی در مورد طراحی لوگو صحبت کردیم این نکات و مقاله ها رو میتونید در بخش آموزش مشاهده کنید شاید مطالبی که قرار هست الان در موردش صحبت کنیم کمی ساده به نظر بیان و نه خیلی مهم! اما در پیاده سازی آن قطعا به مشکل برخواهید خورد و سختی کار در آن جا مشخص میشود ,کار سختی است اما با تمرین میتوانید با آن برسید

سادگی لوگو

حرفی که همیشه به شما میزنیم سادگی در طراحی لوگو میباشد اما امروز به جز نکته ی سادگی نکات دیگر ی هم به شما میگوییم. لوگو باید علاوه بر سادگی در جذب نگاه مشتری قدرتمند باشد لوگو ها همیشه پیامی بشر دوستانه در خود دارند همچنین شرکت هایی وجود دارند که در بخش معرفی لوگوی خودشان به بهبود روابط انسانی میپرازند و در یک شکل کوچک ارزش ها و مفاهیم بسیاری را به بیننده منتقل میکنند نکته ای که حائز اهمیت این است که اگر شرکتی با رسالت ارزش آفرینی به وجود آمده باشد به راحتی میتواند ارزش کمپانی خود را در لوگو نشان دهد-

عبارتی که همیشه مشتریان برای طراحی لوگو خودشان به کار میبردن این است که “لوگوی ما را جذاب و ارزش آفرین طراحی کنید” هدف گنجاندن نشان سازمانی در ذهن افراد است ما نمیخواهیم چارت سازمانی یک شرکت را در لوگو به نمایش بگذاریم.لوگو های پیچیده شانسی برای به خاطر سپرده شدن و درگیر شدن اولیه مشتری با لوگو را ندارند-اصل ساده نگاری را همیشه ملکه ذهن خود کنید

 

یکتا و یگانگی در طراحی لوگو

قبل از این که شما برای طراحی لوگو دست به کار شوید نیاز است که به تحقیق بررسی در مورد لوگو رقبا بپردازید لوگو هایی که دارای اشکال و رنگ های مشابه بودنند و در دنیایی رقابتی موفق عمل کردنند و سهم بازار را به خوبی در دست گرفته اند در نتیجه این لوگو ها توانسته است که ارتباط لازم و کافی را با مشتری برقرار کند وقت آن رسیده که ایده های نوع و خاص خود را با تجربیات موفق این شرکت ها ترکیب کنید و از آن ها پیشی بگیرید

اسکلت و ساختار لوگو

کافیست با دقت به لوگوهای اطراف خود دقت کنید! اکسر لوگو ها ترکیبی هستنند! که در صنعت خودروسازی و پوشاک میتوان بیشترین استفاده از این سبک را مشاهده کرد.با استفاده از شکل میتوان مفهوم را راحتر منتقل کرد زیرا حافظه بصری انسان قویتر بوده و همچنین علاقه ی انسان به اشکال بصری بیشتری است.در صنعت طراحی لوگو شکل های هندسی معانی و مفهوم های خاصی را منتقل میکنند مثلا شرکت هایی که از دایره در طراحی لوگو خود استفاده میکنند هدفشان رساندن معنی امنیت,تکامل,راحتی,تداوم میباشد همچنین لوگو های مثلثی تعادل,نظم,قدرت را میرساند جالب است بدانید که از مثلث در شاخصه های مذهبی استفاده بسیاری میشود و لوگو های ۴ گوش مانند مربعی منطق,دقت,اعتبار را منتقل میکنند. ممکن است در طراحی لوگو از یک خط منهنی ساده استفاده شود که هدف آن رساند مفهوم شادی و تحرک میباشد

رنگ بندی لوگو

رنگ ها نقش مهمی در انتقال احساسات به افراد را دارند برای انتخاب رنگ باید به طور کامل جنسیت مشتری ها سن مشتری ها بررسی شود همچنین نیاز های یک شرکت و بازار هدف در انتخاب رنگ لوگو تاثیر گذار است پس یک طراح باید با آگهی کامل در مورد شرکت اقدام به انتخاب رنگ کند بررسی ها نشان داده است که معمولا در حیطه های مختف از رنگ ها مشتری استفاده میشود مثلا در شرکت های بیمه ای,هواپیمایی,آرایشی,بانک ها از رنگ آبی استفاده میکنند زیرا این رنگ آرامش و اعتماد و امنیت را تداعی میکند همچنین در رستوران های زنجیره ای,فست فود ها ,مواد غذایی از رنگ قرمز استفاده میشود زیرا این رنگ سعی در جذب مشتریان دارد زیرا این رنگ اشتها آور است و باعث افزایش ضربان قلب میشود و در صنعت خودروسازی نیز از رنگ طوسی استفاده زیادی میشود زیرا این رنگ مفهوم استحکام و قدرت را میدهد و از فلز گرفته شده است

منعطف بودن لوگو

همانطور که یک شرکت با گذشت زمان دارای تغییر تحول در نحوه تولید خود است و رویه کار آن تغییر میکند در این میان لوگو نیز باید تغییر کند لوگو ها باید طوری طراحی بشوند که قابلیت انعطاف پذیری داشته باشند یعنی بتواند در آن ها به راحتی تعییرات ایجاد کرد ممکن است یک شرکت بخواهد لوگوی خود را با توجه به ظهور رقبای جدید و تغییر رویه کاری خود تغییر دهد در این صورت اگر لوگو طوری باشد که با تغییر قالبی کلی آن از بین برود لوگوی شرکت جایگاه خود را از دست خواهد داد به همین خاطر لوگو باید طوری طراحی گردد که با بروزرسانی آن قالب کلی حفظ شود و مشتریان تشخیص دهند که این همان لوگوی قبلیست در این صورت به راحتی میتوانید مشتریان خود را با لوگوی جدید همراه سازید

منطبق بودن لوگو

یک لوگو در تمام عرصه های تبلیغاتی ممکن است استفاده شود این موارد میتواند شامل بنر تبلیغاتی-سربرگ-بروشور-بیلبورد-تراکت-فاکتور-کارت ویزیت و….. باشد به همین دلیل لوگو باید در سایز های مختلف قابلیت رویت داشته باشد و مقیاس پذیر باشد اولین نکته طراحی لوگو به صورت وکتور است نکته بعدی در مورد لوگو های رنگی میباشد که لوگو ها باید قابلیت انطباق پذیری با رنگ سیاه و سفید را داشته باشند زیرا ممکن است یک قرار داد برای فردی فکس شود که رنگ آن سیاه و سفید است

با یادماندنی بودن لوگو

یک برند و لوگو طول عمر بیشتری نسبت به یک محصول دارند به همین خاطر از تصاویر محصولات در لوگوی خود استفاده نکنید یک لوگو باید طوری طراحی شود که به راحتی به خاطر افراد سپرده شود شما در طول مراجعه مشتری و درخواست محصول آن فرصت دارید برند خود را به او بشناسانید اگر در این مرحله درست عمل کنید برند شما در قلب او حک خواهد شد و او تبلیغ برند شمارا میکند تبلیغ دهانی یکی از قوی ترین تبلیغات است فردی که از محصولات شما استفاده کرده و رضایت داشته با جان و دل از محصول شما برا دوستانش تعریف میکند

یاد آوری فعالیت شرکت در لوگو

لوگو هایی که طراحی میکنید باید یاد آور موضوع کاری یک شرکت باشد و یک بیننده با نگاه به آن به سادگی متوجه حوزه کاری آن لوگو بشودم مثلا در حوزه ارتباطات از دایره برای نشان دادن ارتباط استفاده میشود و مثلا در حوزه ی نشر مقاله و کتاب باید به طور نامحسوس از قلم و کتاب و تلفیق آن با لوگو استفاده کرد نوآوری در طراحی به معنی دور شدن از ارزش ها نیست موفق باشید!

مطالعه بیشتر