چرا در طراحی لوگو باید استراتژی مشخص کنیم؟

بازدید: 842 بازدید

چرا در طراحی لوگو باید استراتژی مشخص کنیم؟

طراحی لوگو ترکیبی ماهرانه از چندین بخش مختلفی که شامل طراحی گرافیک,ایده ی خلاقانه و مهارت و دانش بازاریابی که شامل شناخت بازار هدف مشتری شناخت مخاطب میباشد که بخشی از این استراتژی را بسیاری از طراحان در خود دارند اما فراگیری کامل این بخش ها کمی زمان بر است و طول میکشد تا یک طراح بتواند تمام آن را فرا گیرد همچنین خود طراحی لوگو زیر مجموعه بسیار کوچکی از دانشی به نام برندینگ میباشد که تنها لوگو است که در آخر باقی می ماند و میتوان گفت مهترین بخش برندینگ لوگو و هویت بصری شرکت شماست در گذشته صحبت های زیادی در مورد افراد بزرگ طراحی لوگو و صحبت های آن داشته ایم که چه نکات اصولی را برای داشتن استراتژی مناسب تعریف کرده این اکنون نیز به ۵ نکته از مهمترین این نکات میپردازیم که بتوانید از آن برای بهبود برند خود استفاده کنید

هدف گذاری در طراحی لوگو

اصلی ترین و ابتدایی ترین مرحله قبل از تعیین استراتژی طراحی لوگو هدف گذاری برای آن میباشد یعنی شما قبل از این که بخواهید شروع به برنامه ریزی برای استراتژی لوگوی خودتون کنید بهتره مرحله هدف گذاری رو گذرونده باشید بعد از دستیابی به این مرحله به راحتی میتوانید استراتژی طراحی لوگو خود را تعیین کنید اکنون به ۵ نکته از استراتژی لوگو میپردازیم که میتوانید برای بهبود برند خود از این نکات استفاده کنید

شناخت رقبای برند

قبل از اقدام به طراحی لوگو باید نسبت به تحقیق در مورد کسبو و کار برندی که قرار است برای آن لوگو طراحی کنید بپردازید همچنین باید اطلاعاتی در خصوص بازار هدف آن بدست آورید میتوانید از صاحبان برند بخواهید تا از مشتریانشان در خصوص رقبایشان سوال بپرسند مشتریان ما قابل اعتماد ترین منبع برای بدست آوردن اطلاعات مفید از رقبایمان هستنند سعی کنید تمامی نماد ها و لوگوهایی که در حوزه ی رقابتی مشتریانتان فعالیت میکنند را بررسی کنید این بررسی میتوانید شامل برند های پر قدرت و نام دار در زمینه کاری مشتری شما باشد و یا برندی که به نحوی بازار فروش مشتری شما را تحت الشعاع قرار میدهد باشد

سوالات هوشمندانه

مبحث برندنیگ روز به روز پیچیده تر میشود و قبل از هر چیز تعیین استراتژی مهمترین بخش برای ایجاد یک هویت بصری حرفه ای برای برند میباشد و این مرحله نسبت به گذشته سهم بیشتری را به خود اختصاص داده تعیین استراتژی یک برند با هر مقیاسی با پرسیدن سوالات درست شروع میشود مایکل جانسون ( نویسنده کتاب برندینگ در پنج و نیم مرحله ) چالش تعیین استراتژی یک برند را بیش چیزی که ما میپنداریم مهم تلقی میکند اون در کتاب خود که نام آن برندینگ در پنج و نیم مرحله میباشد از شش سوال به عنوان نقطه شروع استراتژی طراحی استفاده کرده است

شخصیت ما چیست؟ (میتواند مشتری شما که به شما سفارش طراحی لوگو داده باشد)
چه چیزی برند شما را متمایز و متفاوت میکند ؟
مخاطب هدف برند شما کیست ؟
دلیل وجود برند شما چیست ؟
برند شما چه کار میکند؟ و چگونه این کار را انجام میدهد؟
شما چه ارزش افزوده و مزایایی برای مشتری خود ایجاد میکنید ؟

منعطف بودن (انعطاف پذیری)

من به شما پیشنهاد میکنم که کتاب برندینگ در پنج و نیم مرحله را مطالعه کنید در این کتاب میتواند تمامی مراحل و فرایند های نام تجاری را بیاموزید

هنگامی که یک استراتژی را فرموله کرده اید ، مجبور نیستید آن را در یک محفظه مهر و موم شده قرار داده و به عنوان وحی منزل به آن نگاه کنید ! دلیلی وجود دارد که فرایند خلاق جانسون این نکته اضافی را داشته باشد : بخشی از این سوال (( و چگونه ما آن را انجام می دهیم )) نشاندهنده منطقه خاکستری بین استراتژی و طراحی است

مطالعه بیشتر